Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2017

Cerita seorang Cikgu Tadika

" mama, barang apa tak beli lagi ni?, cepatlah ma, hari dah panas dah ni"
" kejap, nak beli sikit lagi ni, tunggu je kat motor tu"
Phone berbunyi.. nombor tak dikenali.. Tak angkat.
Di rumah...
"Nak masak apa hari ni ma?"
" masak lemak ketam lah"
" alaa, taknaklah ma, nak buat ketam masak merah boleh ma?"
" suka hati kamulah"
"Yey"
Phone berbunyi lagi.. nombor yang sama..cuba diangkat..
" hello, ni cik syaidatul ye?..  blablabla..."
-mama-
"Siapa tadi tu ?'
"Emmm, ada orang suruh pi interview"
" kerja apa tu? Kat mana?"
"Cikgu tadika ma, kat jauhh, adah pun tak tau kat mana, nak pegi ke tak ha ma?"
"Pegi je laa, cuba, daripada kamu membuta kat rumah ni, baik kerja kan, dapatla jugak duit sikit"
"Mana ada adah membuta, mak ni... "

Ni lah padahnya bila seronok tabur resume, mana2 company main letak je. Desperate punya pasal nak kerja, malu jadi para…