Satu perkara yang selalu di pandang remeh. Tapi, amat besar penangannya. Doa. Allah bukan tak makbulkan doa kita. Cuma kadang tu Dia tak makbulkan ikut cara kita. Tapi Dia makbulkan ikut cara Dia. Bila rindu terluah dalam doa, itu baru benar-benar rindu. Bicara perindu sepi. Sakit itu kifarah dosa. Allah bagi sakit supaya kita syukur dengan nikmat sihat. Kan waktu sihat kita hampir saja kufur? Cuma kena sabar. Sabar perlukan seni sebenarnya. Kawal marah perlukan sabar. Kena sabar dalam bersabar. And yang paling penting sabar itu bukan mudahlah. Bila kita kata "Aku redha Allah sebagai Tuhan". itu maksudnya kita redha kita sebagai hamba. Bila dah redha , solat kena jaga bebaik. Bukan Allah tak tahu susah payah kita, tapi Dia nak tahu sejauh mana kita letakkan Dia dalam usaha kita. Duduk dengan orang yang ditarbiyah ni perasaan tu tak tau nak story macam mana. Tapi, memang beza la dengan duduk di lumpur jahiliyah...