Skip to main content

Under maintenance

HAving a complicated episodes of life.

Comments

Popular posts from this blog

Lihat Dengan Mata Hati

Ohayo !!!
Konichiwa !!!
Oyasuminasai !!!
eh, Assalamualaikum..^^
Rindu saya tak?..wahaha..jangan tipu, saya tau anda semua rindu saya kan kan kan ?
Maaflah sebab membuat blog saya ni berhabuk sikit, disebabkan ketiadaan emosi dan selera maka blog ini ditinggalkan kesepian.
Ada tiga benda yang kalau dilihat kita akan dapat pahala: melihat wajah ibu bapa (p tengok sekarang, koi malu nak tengok depan-depan sebab tu koi tengok curik-curik je)melihat kaabah (tengok kat tv pon boleh)melihat laut ( jom pi picnic!!!)  Saya rasa pelik, macam mana tengok laut leh dapat pahala?..sebab kalau nak diikutkan dengan arus modenisasi sekarang ni, makin tambah dosa adela dengan tengok orang couple2..tengok orang pakai tak cukup kain..ye la kan kat tepian laut kan banyak orang speses cenggini. wuhuhu..
Ok, jawapannya, dengan melihat laut, kita boleh  berfikir tentang kejadian alam.


Bila tengok laut terbentang luas depan mata....
         Ya Allah, luasnya laut ni, macam tak de penghujung..macam mana lah ora…

Dah Banyak Kali Saya Cakap

Ada beza antara kaca dan permata. Cewahh, tetibe je. Ye, betul! dua-duanya nampak serupa, tapi kalau kita perhati dan teliti dengan bantuan lens ataupun mikroskop 40x magnifier, 100x, kalau tak nampak jugak, mintak sikit minyak masak mak awak kat dapur tu, letak sikit kat slide awak tu..Eheh, pasti kita nampak ada perbezaannya. Yang permata, nampak berkilau-kilau tapi yang kaca , ianya pudar, kosong.
Tapiiiii, ini bukan hikayat kaca mahupun permata. Jauh sekali mengenai lens ataupun mikroskop. Cumanya, acapkali makhluk yang bergelar manusia suka menghakimi manusia yang lain. 
Situasi semasa solat jemaah.
A:  awak sekolah agama ea dulu?
B: a'ah
A: awakla jadi imam.
B: huh?
Kenapa selalu sahaja budak yang memegang title "sekolah agama" di anggap lebih  alim berbanding dengan yang tidak sekolah agama? Padahal sama je , sama-sama belajar fardhu ain.  Cuma, ada la kelebihan sedikit pada budak "sekolah agama" sebab diorang ambil Sijil Menengah Agama (SMA). Mereka ken…

Apa Rasanya Menjadi Buta?

Ini kisah petang tadi, di mana kami satu kelas dengan lecturer sekali menjadi Si Buta. 
Pengalaman sebagai seorang buta bermula apabila kami dibahagi-bahagikan mengikut beberapa kumpulan. Jadi saya masuk dalam kumpulan yang ketiga. Kami diminta untuk menanggalkan spec, jam, phone, beg dan semua harta benda di luar tempat tu sebelum masuk. Kemudiannya diberikan walking stick setiap seorang as a personal assistant. Sebelum memulakan journey, kami di beri beberapa rules:
1. There are many doors inside there, but don't open it, (Masa dia cakap first rule ni, aku dah start terbayang dalam tu mesti ada rumah hantu, My God !!!) 2. There are some real things in there, you can touch, smell but don't taste it ( Statement ni buat aku terbayang ada katak ka, ular ka, cacing ka dalam tu...yewwwwww) 3. Inside there, listen only to Eric's voice, not others. ( Ni mesti ada distractions nanti)
Apa lagi, aku dengan Faizah, Mira kecik, Ros pon dah start gelabah pegang tangan sesama, dengan …